Aludjon nyugodtan, ébredjen kipihenten a B-vitaminok segítségével!

550
HOZZÁSZÓLÁS:

A B-vitaminok nemcsak a stressz legyőzésében, az idegrendszer karbantartásábanb-vitamin és a fáradtság leküzdésében vesznek részt, hanem a pihentető alvást is elősegítik.

Ezek a vitaminok azonban különbözőképpen hatnak az emberekre: egyeseket feltöltenek energiával, másokat viszont álmosítanak. Ha rendszeresen tápláló ételeket fogyaszt, valószínűleg a táplálékkal beviszi a szervezetébe a B-vitaminok javasolt mennyiségét. Ha nem, az esetek többségében elegendő, ha naponta bevesz egy jó multivitamin-készítményt.

A túladagolást nem javasolják, mert veszélyes is lehet.

Melyek a leghasznosabb B-vitaminok?

Az alábbiakban felsoroljuk a B-vitamin csoport fontosabb tagjait, a nyugodt alvás elérésében játszott szerepüket és természetes forrásaikat. (Zárójelben a 25 -50 év közötti férfiak és nők számára javasolt napi mennyiség szerepel.)

  • Niacin (nikotinsav, B3): Csökkenti az álmatlansághoz kapcsolódó depressziót; fenntartja a szerotonin (az alvást szabályozó neurotranszmitter) megfelelő vérszintjét, így növeli a triptofán hatékonyságát; megnyújtja a REM-alvást; csökkentheti az álmatlanságban szenvedő “ébrenléti idejét”.

Táplálékforrások: sörélesztő. búzakorpa. mogyoró, csirke és pulyka. tonhal, marhahús. teljes őrlésű gabonafélék. A gyümölcsök. zöldségek és tejtermékek is tartalmaznak valamennyit. (13-19 mg.)

  • Kobalamin (B 12): Helyreállítja a normális alvás- ébrenlét- ciklust azoknál, akik nehezen alszanak el vagy gyakran felébrednek. A felnőttek általában eleget visznek be a táplálékkal, de újabb tanulmányok szerint a 65 év felettiek szervezetébe kevés kerül bélfelszívódási problémák miatt.

Táplálékforrások: máj és egyéb belsőségek, húsfélék. hal, tojás. kagyló, tej és a legtöbb tejtermék (a vaj nem). (2 centrigramm.)

  • Folsav: Hatékonya kimerültség és bizonyos álmatlanságtípusok ellen. illetve a folsavhiányos “nyugtalan láb” szindrómában.

Táplálékforrások: máj. sörélesztő, a sötétzöld levélzöldségek (például a spenót). szárazbab. zöldségfélék, saláta. brokkoli, friss narancs, teljes őrlésű gabonafélék. (Nők: 180 centigramm. férfiak: 200 centigramm.)

  • Pantoténsav: A hiánya miatt kialakult alvászavarok esetén segít.

Táplálékforrások: sörélesztő, máj, tojás, búzacsíra és korpa, mogyoró, bab, hús, tej, baromfi, teljes őrlésű gabonafélék, brokkoli, gomba, édesburgonya. (Nincs ajánlott mennyiség, de napi 4-7 mg megfelelő és biztonságos adag.)

  • Piridoxin (B6): Ez a vitamin szükséges ahhoz, hogy a triptofán szerotoninná alakuljon. Sok ember keveset visz be a napi táplálékával.

Táplálékforrások: csirke, hal, máj, vese, sertéshús, tojás, barnarizs, szója, zab, teljes őrlésű gabonatermékek, mogyoró, dió. (Nők: 1,6 mg, férfiak: 2 mg.)

Biztosítson megfelelő napi mennyiséget kálciumból, magnéziumból, rézből és vasból Dr. James F. Balch, a PrescnjJtion Jor Nutnational Healing (Receptek a gyógyhatású táplálkozáshoz)” szerzője szerint a kálcium és a magnézium hiánya miatt az ember néhány órai alvás után felébred és nem tud visszaaludni.

550
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

Kapcsolódók |

Hasonló cikkek, témák
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]