5+1 érdekesség a B6-vitaminról

A B6-vitamin a vízben oldódó vitaminok közé tartozik. Természetes forrásai az élesztő, a búzakorb6-vitamin-4pa, a zabpehely, avagy a szójaliszt. További információk a B6-vitamin forrásairól ITT!

1. 1938-ban állították elő először. Akkor az ‘adermin’ nevet kapta, mivel legszembetűnőbb hiánytünete a bőrgyulladás.

2. A B6 vitamin sokféle szerepet tölt be a szervezetben. Például koenzimként vesz részt a szervezetbe kerülő és az ott szintetizálódó aminosavak anyagcseréjében.

3. A B6-avitaminózist (vitaminhiányt) mindeddig nem figyelték meg, mivel a legtöbb táplálék bőségesen tartalmazza a kérdéses vitamint. Hiányában étvágytalanság, bőrgyulladás, testtömeg csökkenés, hányás, a porcszövet lágyulása, központi idegrendszeri zavarok léphetnek fel.

4. Hipovitaminózisa esetén (részleges vitaminhiány) nem ritka a depresszió, a zavartság. Hiánya okozza az ún. terhességi hányást, ami főként a terhesség korai szakaszára jellemző szédüléssel, émelygéssel és hányással együtt járó állapot.

5. Túladagolása ritkán fordul elő, nyugtalanságot, központi idegrendszeri zavarokat okozhat.

6. Felnőtt emberi szervezet naponta 2-3 mg B6-vitamint igényel. Táplálkozási szokásainktól is függ B6-vitamin szükségletünk. Ha sok fehérjét fogyasztunk a szervezetünkbe több aminosav kerül, mivel a fehérjék aminosavakká bomlanak az emésztés során. Mint már korábban kiderült a B6-vitamin egyik származéka az aminosav-anyagcserében vesz részt, így fehérjedús táplálkozás esetén nő a B6-vitamin szükséglet.

loading...

    Kérjük mondja el véleményét!

    Az email címet nem tesszük közzé!